Kuulluksi tuleminen on tärkeää me

Heidi Jokiniemi

Heidi Jokiniemi

Psykoterapeutti

Olen koulutukseltani psykoterapeutti, KM, erityispedagogi, kouluhyvinvoinnin asiantuntija ja erityisopettaja.

Psykoterapiasuuntaukseni on kognitiivinen käyttäytymisterapia (KKT) ja olen erikoistunut lasten, nuorten ja aikuisten kanssa työskentelemiseen. Terapiamenetelmissäni on myös intgerativiisia painotuksia.

 

 

Viimeisimmät kurssit

 

  • Äkillinen kuolema yhteiskunnassamme, TAY 2022
  • KKT-unen ABC, UKK -instituutti 2022
  • Kompleksisen traumapotilaan vakauttaminen, Arvo 2021
  • Traumatisoituneiden lasten ja nuorten selviytymiskeinot, Poijula 2021
  • Kenellä on oikeus surra, TAY 2021
  • Core-om 34 -käyttökoulutus psykoterapeuteille 2021
  • EA1 -koulutus 2021
  • Don´t give up on us! Traumatisoituneet kouluakäymättömät ja sijoitetut lapset, 2020.
  • Tunteet ja käyttäytyminen hallintaan, JK-Kustannus ja koulutus, 2019
  • Lainsäädäntökurssi, Tampereen yliopisto, 2019
  • TF-CBT Behavioral therapy & Grief, NCTSN SC, 2019

 

Viimeisimmät kurssit jatkuu

 

  • Etäkuntoutus, Snellmann yliopisto, 2018
  • Tietoturvallisuuden perusteet, 2018
  • Surukonferenssi, Tampereen yliopisto, 2017
  • Traumafokusoitu KKT -menetelmäkoulutus, NCTSN SC, 2017
  • Lukitestaus ala-ja yläkoulussa, HERO 2017

Viimeisin työkokemus

 

  • Psykoterapeutti, Oivalluspolku 2019-
  • Erityisluokanopettaja hoidollis-pedagoginen yksikö, Sastamalan kaupunki 2019-
  • Turun yliopiston erityispedagogiikan perusopintojen tutor Sastamalan opistossa 2019-2020.
  • Terapeutti, Oivalluspolku 2016-2019. Tehtävänkuvana oppimisen tuki ja psykoterapia opiskelijatyönä.
  • Projektitutkija, Turun yliopisto 2017 -2018. Kouluhyvinvoinnin hanketutkijana toimiminen.
  • Erityisluokanopettaja, Huittisten kaupunki 2008 –  2019. Opetustyön lisäksi mm. erityisopetuskoordinaattorin tehtävät 2013-2016, kuntoutuksen asiakasyhteistyöryhmän jäsen 2013-2015 sekä S2-opetuksen koordinointi 2010-2017.
  • Luokanpettaja Vammalan kaupunki 2007-2008.
  • Projektityöntekijä ERJA-projekti. Oppimisen tuen materiaalin luominen toisen asteen opiskelijoille. SASKY 2007.
  • Projektityöntekijä Luki-Tuki-keskus. lukikuntoutusmateriaalin laatiminen, yksilö- ja ryhmäkuntoutukset sekä kouluttaminen. Turun Kristillinen opisto 2006 – 2010.
  • Erityisopettaja, Huittisten kaupunki 2004-2006.

Viimeisimmät tutkinnot

 

  • TRT- ohjaaja/kouluttaja (Teaching recovery technics for traumatized children / Children and War foundation), 2021
  • TF-CBT -ohjaaja, 2020
  • Psykoterapeutti, Tampereen yliopisto, 2019
  • Kouluhyvinvoinnin asiantuntija, Turun yliopisto, 2017
  • Psykologian opintoja, Jyväskylän yliopisto, 2015
  • Luokanopettaja, Tampereen yliopisto, 2008
  • Erityisopettaja, Jyväskylän yliopisto, 2008
  • Kasvatustieteen maisteri, eristyispedagogi, Jyväskylän yliopisto, 2006

Artikkelit

 

  • Jokiniemi, H. 2007. Työssäoppiminen erilaisen oppijan tukena. Artikkeli työssäoppimisesta erilaisen oppijan tukena. NMI Bulletin 2007 Vol. 17, No. 4 s. 18-25.
  • Jokiniemi, H. 2007. Erilainen oppija työssäoppimassa. Artikkeli työssäoppimisesta erilaisen oppijan tukena. Kielikukko 3/2007 s. 25-26.
  • Jokiniemi, H. 2007. Erilainen oppija ja työssäoppiminen. Artikkeli työssäoppimisesta erilaisen oppijan tukena. LukSitko 4/2007.
  • Jokiniemi, H. 2007. Opiskelija kasvaa työssäoppimisen avulla. Artikkeli työssäoppimisesta erilaisen oppijan tukena. Opettaja-lehti 8.6.2007 s. 34-35.

Teokset ja sisällön tuottaminen

 

Jokiniemi, H. 2017 . Älä jätä yksin! Kriisin kokeneen lapsen ja nuoren kohtaaminen perusopetuksessa.

 

Jokiniemi, H. 2010. Teoksen teksti ja harjoitukset lasten, nuorten ja aikuisten lukikuntoutukseen. Teoksessa Jokiniemi H. ja Lund A. (toim.) Kertomus kerrallaan luki-lukkoja avaamaan, Sunil nauttii Nepalista. Luki-Tuki-keskus, Turun Kristillisen opiston säätiö 2010.

 

Jokiniemi H. 2010. Teoksen harjoitukset lasten, nuorten ja aikuisten lukikuntoutukseen. Teoksessa Lund A. (toim.) Kertomus kerrallaan luki-lukkoja avaamaan, Tarinoiden taikaa. Luki-Tuki-keskus, Turun Kristillisen opiston säätiö 2010.

 

Jokiniemi, H. 2009. Lukikuntoutusharjoituksia saamelaiskulttuurin jäsenille. Teoksessa Lund, A. (toim.) Saamelaisten kertomaperinne. Luki-Tuki –keskus. Turun kristillisen opiston säätiö 2009.

 

Jokiniemi, H. 2009. Lukikuntoutusharjoituksia romanikulttuurin jäsenille. Teoksessa Lund, A. (toim.) Koulussa kohdataan. Luki-Tuki –keskus. Turun kristillisen opiston säätiö 2009.

 

Jokiniemi, H. 2009. Lukikuntoutusharjoituksia romanikulttuurin jäsenille. Teoksessa Lund, A. (toim.) Romanirakkautta. Luki-Tuki –keskus. Turun kristillisen opiston säätiö 2009.

 

Jokiniemi, H. 2009. Harjoituksia lasten, nuorten ja aikuisten lukikuntoutukseen. Teoksessa Lund, A. (toim.) Kertomus kerrallaan luki-lukkoja avaamaan, Kielitaito kiikarissa. Luki-Tuki-keskus, Turun Kristillisen opiston säätiö 2009.

 

Jokiniemi, H. 2009. Harjoituksia lasten, nuorten ja aikuisten lukikuntoutukseen. Teoksessa Lund, A. (toim.) Kertomus kerrallaan luki-lukkoja avaamaan, Matkakuumeessa. Luki-Tuki-keskus, Turun Kristillisen opiston säätiö 2009.

 

Jokiniemi, H. 2008. Teksti ja harjoituksia lasten, nuorten ja aikuisten lukikuntoutukseen. Teoksessa Lund, A. (toim.) Kertomus kerrallaan luki-lukkoja avaamaan, Addisu ja Etiopian elämää. Luki-Tuki-keskus, Turun Kristillisen opiston säätiö 2007.

 

Jokiniemi, H. 2008. Teksti ja harjoituksia lasten, nuorten ja aikuisten lukikuntoutukseen. Teoksessa Lund, A. (toim.) Kertomus kerrallaan luki-lukkoja avaamaan, Du Zhiyong keisarillisessa Kiinassa. Luki-Tuki-keskus, Turun Kristillisen opiston säätiö 2007.

Laaditut toimintamallit

 

  • Traumafokusoitu kognitiivinen käyttäytymisterapia. Tutkielma, Tampereen yliopisto, 2018.
  • Kriisin kokeneen lapsen ja nuoren kohtaaminen perusopetuksessa. Teoriaa ja toimintamalli, 2017.
  • Selkeäkielinen ohjeistus opinnäytetyön toteuttamiseen työssäoppimisen yhteydessä. Euroopan sosiaalirahaston ja Opetushallituksen ERJA –projekti, 2007.